Rover istorija

Rover buvo angliškų automobilių gamintojas ir vėliau ši markė persikėlė į Longbridge gamyklą, Birmingham‘e. Paskutiniaisiais metais tai buvo MG Rover Group dalis. Kaip bebūtų 2005 metų balandį gamyba sustojo, kai kompanija tapo nemokia. 2005 metų liepą Nanjin Automobilių Grupė įsigijo turtą su tikslu tęsti gamybą 2007 metais Kinijoje ir Longbridge.
2006 metų rugsėjo 18 d. Fordas nusipirko teisę į Rover vardą iš BMW už beveik 6 milijonus svarų sterlingų. Fordas turėjo pirmumo teisę į Rover ženklą, dėl to, kad 2000 metais jis buvo įsigijęs Land Rover iš BMW.

Pirmasis Rover‘is buvo triratis, pagamintas Starley & Sutron Co of Coventry, Anglijoje 1883 metais. Kompaniją įkūrė John Kemp Straley ir Williams Sutron 1878 metais. Starley anksčiau dirbo su dėde James Starley (dar vadinamu kaip dviračių verslo tėvas), kuris pradėjo gaminti siuvimo mašinas vėliau perėjo prie dviračių, 1869 metais.

1880 metų pradžioje dviračiai buvo pakankamai pavojingi: dviračiai su dideliais priekiniais ir mažais galiniais ratais bei triračiai su dideliais ratais. J.K. Starley į istoriją pateko 1885 metais, pagaminęs Rover dviratį. Jis buvo laikomas saugiu dviračiu, varomas grandine su dviem panašaus dydžio ratais, dviračiai tapo stabilesni lyginant su pirmaisiais, kurie buvo kuriami su dideliais ratais. Dviračių sporto žurnalas rašė, kad Rover‘is davė pavyzdį pasauliui ir ši frazė jų reklamoje dar daugelį metų skambėjo. Starley Rover dviratis, istorikų dažniausiai apibūdinamas kaip pirmas atpažįstamas modernus dviratis. 1888 metais Starley sukūrė elektra varomą automobilį, bet deja, jis nebuvo pradėtas gaminti.

1889 metais kompanija tapo J.K. Starley & Co. Ltd , 1890 metais pabaigoje persivadino i Rover Cycle Company Ltd. Praėjus trims metams po Starley mirties, 1901 metais, Rover kompanija pradėjo gaminti dviviečius automobilius „Rover Eight (aštuntas)“, kurio konstruktorius buvo Edmund Lewis iš Daimler. Per pirmąjį pasaulinį karą jie sukūrė motociklus, sunkvežimius ir tuo metu nebuvo nieko panašaus į Maudsley kuriamas konstrukcijas/dizainą. Dviračių ir motociklų gamyba tesėsi iki vadinamosios Great Depresion, kuri privertė gamybą sustoti 1925 metasi. Verslas nebuvo labai sėkmingas per 1920 metus, taip pat nepateisino lūkesčių ir nuo 1923 iki 1930 metų vidurio. 1929 metais kai atsirado pasikeitimų valdyme, generaliniu direktoriumi tapo Spencer Wilks, perėjęs iš Hillman kompanijos. Jis prakalbo apie kompanijos reorganizavimą norėdamas aprūpinti tokių žmonių rinką, kurie nori kažko geresnio už Ford ir Austins. Jis susijungė su savo broliu Maurine, kuris taip pat dirbo Hillman. Maurine buvo vyriausias inžinierius. Spencer Wilks su kompanija išbuvo iki 1962 metų, o jo brolis iki 1963 metų.

1930 metų pabaigoje laukiant pasipriešinimo, kuris turėjo ateiti su antru pasauliniu karu, britų vadovybė pradėjo apsiginklavimo programą ir kaip šio proceso dalis buvo pastatyti vadinamieji „Šešėliniai fabrikai“. Fabriko statyba buvo apmokėta iš vyriausybės lėšų, bet pastatė ir vadovavo privačios kompanijos. Abiem vadovavo Rover, vienas pradėjo veikti 1937 metais Birminghame, o kita didesnė 1940 metų. Abi gamino aviacinius variklius ir lėktuvo karkasus. Tačiau pagrindinis darbas buvo smarkiai apgadintas per bombardavimus 1940 ir 1941 metais.
Po antro pasaulinio karo kompanija nusipirko abu „Šešėlinius fabrikus“. Pirmas fabrikas, Acocks Green tęsė veiklą toliau, gamindamas variklius tankams, o kitas fabrikas, Solihull, tapo nauju transporto priemonių centru, atnaujinusiu gamybos veiklą 1947 metais. Vėliau jis tapo Land Rover namais.

1950 metais konstruktorius F.R.Bell and Chief Engineering Maurice Wilks atskleidė pirmąjį automobilį varomą varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą. Dvivietis JET 1 turėjo variklį už sėdynių, oro įsiurbimo groteles abiejose mašinos pusėse ir išmetimo vamzdį automobilio galo viršuje. Testuojant mašiną automobilis pasiekė 140 km/h, turbinos greitis 50,000 apsisukimų per minutę. Mašina buvo varoma benzinu ar/ir dyzeliu, tačiau kuro sunaudojimas tapo neįveikiama problema automobilių gamintojams. Šį automobilį galima pamatyti Londono mokslo muziejuje. Rover ir BRM Formulės 1 komandos sujungė savo jėgas gaminant dengtą automobilį/ kupė su degalų įpurškimu. Automobilis buvo išbandytas 1963 metais, jo vidutinis greitis buvo 173 km/h, o didžiausias greitis 229km/h.

1950 ir 1960 metai buvo patys produktyviausi metai kompanijai, su Land Rover atėjo begalinė sėkmė, nepaisant Rover reputacijos plečiant sedanų rinką, praktiškasis Land Roveris tapo kompanijos paklausiausia preke per 1950, 60, 70 metus, taip pat prie paklausiausių gaminių priskiriami P5 ir P6 sedanai su 3,5 l. varikliu V8. 1967 metais Rover tapo korporacijos Leyland Motor dalimi, kuri susijunė su Mritish Motor Holding ir tapo British Leyland. Tai siejama su tradicinio Rover pabaiga.

Tačiau 1970 metais, Rover gamintojai suvienijo savo turimus įgūdžius ir žinias komfortiškų sedanų ir tvirtų Land Rover 4x4 gamyboje tam, kad pagamintų pirmąjį automobilį Range Rover, tai suderintas visureigio galingumas ir komfortiškas bei universalumas. Šiam automobiliui būdinga: varomas V8 variklio, novatoriškos savybės, tokios kaip 4 varomi ratai, spyruoklinė pakaba bei diskiniai stabdžiai visuose ratuose. Greitis pasiekiamas 160 km/h.

Po 1970 metų Rover automobiliai jau buvo gaminami Austin ir Morris gamyklose Longbridge ir Cowley.

1980 metais BL panaudojo Rover ženklą automobilių rinkoje kartu besiplėsdamas su Honda. Pirmasis Honda modelis, išleistas 1984 metais buvo Rover 200, o 1986 metais - Rover SD1 modelis buvo pakeistas į Rover 800. Tuo pačiu metu Austin Rover pakeitė savo strategiją ir jos pirminis BL buvo pervadintas tiesiog Rover Group su automobilių ženklu Rover. Būtina pažymėti, kad bendradarbiaujant su Honda, Rover 400 ir Rover 600 padėjo pagrindą kuriant Honda Concerto ir Accord.

1994 metais Rover75 gamybą perėmė BMW prieš liūdnai pagarsėjusi išsiskyrimą 2000 metais. BMW išlaikė teises į Rover vardą, kai ji pardavė šią gamyklą. Rover vadovaujant BMW nutarė Rover75 sumodeliuoti retro stiliumi panašiai kaip Rover P5. Automobilio interjeras buvo geriausiai padarytas iš visų Rover automobilių ir važiuoklė buvo taip pat gerausia prieš tai buvusių Rover automobiliuose. Mašinos interjeras buvo retro stiliaus ir labai panašus i Jaguar XJ. Išorė taip pat panaši. Problema buvo tame, kad mašina buvo paklausi Europoje tarp senesnio amžiaus žmonių, kas neteikė saugumo gamintojams žiūrint į ateitį kaip jaunimo pamėgti automobiliai ( Audi, BMW). Rover 75 paradvimai nuvylė gamintojus, techninė pusė ir kokybė turėjo potencialą prikelti Rover vardą, tačiau automobilio išvaizda tam trukdė. Kai kurie BMW-Rover gamybos kritikai 1990 metais yra pasakę, kad jei Rover ir BMW užimtų pozicijas gaminant kažką panašaus į 3 ir 5 serijas ir kūrtų sportinius automobilių variantus, tada būtų galimybė išlaikyti Rover BMW rankose.
BMW valdyba žinojo, kad Rover reikia parengti naujos produkcijos liniją siekiant konkuruoti su OPEL/VAuxhall(GM), Volswagen, Ford ir kitais stambiais gamintojais.

Kai BMW pardavė savo teises, MG Rover buvo nupirktas už 10 svarų, 2000 metų gegužis, Pheonix Consortium. Konsorciumas buvo valdomas Ex-Rover prezidento John Towers. Tačiau kompanija sustabdė veiklą, kai jos įsiskolinimas pasiekė 1,4 bilijonų svarų sterlingų.

Likus metams iki BMW pardavė MG Rover įsiskolinimas siekė 800 milijonų svarų.
Keturi verslininkai, kurie perėmė valdymą, iš naujo suformavo MG Rover Group, išsireikalavo iš BMW apie 430 milijonų svarų, į šią sumą įskaičiuotas neparduotas turtas.
Bet vis dėlto BMW išsaugojo MINI markę. Nuo to laiko Didžiojoje Britanijoje automobilių buvo parduota virš 200.000 (per pastaruosius 6 metus).
Land Rover buvo parduotas Fordui apytiksliai uz 1,8 bilijono svarų.

Kompanija tęsė veiklą kaip MG Rover Group , tačiau gamyba sustojo 2005 balandžio 15, kai buvo paskelbtas bankrotas. 2005 metų liepos 22 d. visa kompanija buvo parduota Nanjing Automobile Group, kuri kūrū planus apie gamyklos perkėlimą į Kiniją, kol bus skaidoma Rover gamyba Kinijoje ir atnaujinama Rover gamyba West Midlands, UK kur matėsi infrastruktūros potenciali plėtra.

Shanghai Automotive Industry Corporation, kuri irgi varžėsi dėl MG Rover, planavo išleisti 2006 metais savo Rover 75 versiją. Tik Liepos 16 Shanghai Automotive paskelbė apie norą pirkti Rover ženklo vardą iš BMW, kuris jiems sugrįžo po MG Rover Group suirimo. Tačiau pagal pirmumo teisę Ford perpirko iš BMW kompanijos vardą 2006 metų rugsėjo 18 d., dalinai siekiant apsaugoti savo teises naudojant vardą Land Rover. Rover vardas tapo sudedamoji Ford‘s Premier Automotive Group dalis, tačiau Fordas šiai dienai neturi planų gaminti automobilių su Rover ženklu. Atitinkamai Shanghai nesugebėjęs įsigyti Rover vardo, sukūrė savo ženklą su panašiu vardu ir ženklu, žinomu kaip Roewe.

     
2009 -2013 Rover 75 klubas, Visos teisės saugomos
Užkrauta per:0.0335sek.0.0158užklausų